RALLY-TOKO-rotumestaruus

Vuoden 2019 RALLY-TOKO Rotumestikset järjestetään Kotkassa.

Järjestäjä

Ilmoittautuminen Virkussa

1.5.2019 17:00-7.6.2019 15:00

Ilmoittautumisen lisätieto

valkoisetpaimenkoirat etusijalla 24.5 saakka, kaikki ilmottautumiset 10.6 mennessä

Lisätietoja kilpailijalle

Rajoitukset

Koiramäärää koskeva rajoitus
max 60 koiraa
Etusija nimetyillä roduilla
Valkoisetpaimenkoirat

Rally-Toko rotumestaruussäännöt:

Rally-Toko Rotumestari:
Rally-Tokon valkoistenpaimenkoirien rotumestaruuden vie se valkoinenpaimenkoira, joka tekee parhaan hyväksytyn tuloksen mestariluokassa. Mikäli jonain vuonna ei mestariluokassa synny
hyväksyttyä tulosta, saa rotumestaruustittelin paras voittajaluokassa hyväksytyn tuloksen tehnyt koira. Koiran ohjaajan on lisäksi oltava Suomen valkoinenpaimenkoirayhdistyksen jäsen.

Rally-Toko tulokas:
Rally-Tokon tulokas tittelin voi saada sellainen valkoinenpaimenkoira, joka on aloittanut kisaamisen Rally-Tokon virallisissa kisoissa kyseisenä vuonna ja jonka ohjaaja on Suomen
valkoinenpaimenkoirayhdistyksen jäsen. Tulokas titteli jaetaan sille koirakolle, joka tekee rotumestaruuskilpailuissa parhaan tuloksen kyseisenä vuonna aloittaneista koirakoista. Ylemmän luokan hyväksytty tulos päihittää aina alemman luokan tuloksen pisteistä riippumatta.

Rally-Toko joukkuerotumestaruus:
Rotumestaruuskilpailun joukkue koostuu kolmesta alokas- tai avoimenluokan koirasta ja kahdesta voittaja- tai mestariluokan koirasta. Lisäksi joukkueella on oikeus ilmoittaa yksi varakoira alokas tai avoimeen luokkaan ja yksi varakoira voittaja- tai mestariluokkaan. Joukkueen tuloksiin lasketaan kahden parhaan alokas- tai avoimen luokan ja parhaan voittaja- tai
mestariluokan koiran tulokset. Joukkuekilpailuun voi siis osallistua jo kolmen koirakon voimin, joista kaksi on alokas- tai avoimenluokan koiria ja yksi voittaja- tai mestariluokan koira. Mikäli joukkuekilpailussa yhteispisteet menevät tasan joukkueiden kesken, ratkaisevat silloin ensisijaisesti mestariluokan koirakoiden tulokset voittajan. Mestariluokan hyväksytty tulos voittaa aina voittajaluokan tuloksen pisteistä riippumatta. Mikäli yhdelläkään tasapisteisiin päätyneellä joukkueella ei ole koirakkoa mestariluokassa, ratkaisee silloin voittajaluokan koirien tulos tasatilanteen. Myös vajaalla joukkueella on mahdollista osallistua! Mikäli joukkuekisoissa on mukana vajaita joukkueita, käytetään kaikkien joukkueiden pistelaskussa
seuraavia kertoimia:
alokasluokka: 1
avoin luokka: 1,1
voittaja luokka: 1,2
mestariluokka: 1,3

Huom! Joukkueeseen saavat osallistua kaikki valkoisetpaimenkoirat, mutta rotumestaruustittelit
jaetaan vain valkoinenpaimenkoirayhdistyksen jäsenille!