Pentulista

Yhdistyksen pentulistalle hyväksytään kaikki kasvattajalistalla olevien kasvattajien pentueet. Lista on kasvattajille maksuton. Ilmoitus on syntyneiden pentujen listalla kaksi kuukautta pentujen syntymästä, jonka jälkeen se siirtyy vanhoihin ilmoituksin. Suunnitelmissa olevat pentueet ovat listalla, kunnes pennut ovat syntyneet tai ilmoitus on muuten vanhentunut.

Kasvattajalistan kasvattajien tulee ilmoittaa kaikki teettämänsä pentueet yhdistyksen pentulistalle. Pentueet tulee ilmoittaa listalle 4 viikon kuluessa niiden syntymästä. Määräajan ylityksestä kasvattajaa huomautetaan kerran. Huomatuksesta huolimatta ilmoittamatta jättäminen tai toistuva ilmoittamatta jättäminen johtaa 12 kuukauden määräaikaiseen poistoon kasvattajalistalta.

Pentulistan tiedot ovat kasvattajan ilmoittamia. Pentulistan ilmoituksessa tulee kertoa kaikki kasvattajan tiedossa olevat terveys- ja muut tulokset (10.2.2016 alkaen listalla näkyvät vain virallisten selkälausuntojen tulokset). Jos kasvattaja jättää tiedossaan olevian tuloksia julkaisematta tai ilmoittaa virheellisiä tietoja, pentuilmoitus, samoin kuin kasvattajan yhteystiedot, voidaan poistaa yhdistyksen nettisivuilta. Jokaisen pentueen kohdalla kerrotaan täyttääkö se yhdistyksen (astutuspäivänä voimassaolevan) jalostussuosituksen tai miltä osin suositus jää täyttymättä.

HUOM! Myös ulkomaisella uroksella tulee olla voimassa oleva ECVO-tasoinen silmälausunto täyttääkseen jalostussuosituksen.

Tutustu jalostussuositukseen ja pentulistan lukuohjeeseen.

Täytä PENTUEILMOITUS

Suunnitellut pentueet

Yhdistyksen kasvattajalistalla oleva kasvattaja voi ilmoittaa suunnittelemansa ja mahdollisesti jo tulossa olevat pentueensa tälle listalle. Ilmoita myös pentueen tila (esim. "astutettu" tai "kevät 2010"), sekä yhteystietosi ja mahdollinen linkki kotisivuille. Yhdistelmästä ilmoitetaan myös täyttääkö se yhdistyksen jalostussuosituksen. (Lis. 13.1.2010, koskee tämän jälkeen ilmoitettuja yhdistelmiä)

Suunniteltu pentue voidaan lisätä listalle vasta, kun PEVISA täyttyy. Harrastuksista ilmoitetaan vain viralliset SKL:n tuloksissa näkyvät suoritukset/tulokset ja SKL:n ulkopuoliset harrasteet ilmoitetaan harkinnan mukaan. (JTMK 29.3.2016)