TOKO-rotumestaruus

Vuoden 2019 TOKO Rotumestikset järjestetään KOTKASSA.

Järjestäjä

Ilmoittautuminen Virkussa

1.5.2019 17:00-7.6.2019 15:00

Ilmoittautumisen lisätieto

etusija valkoisetpaimenkoirat 24.5. asti, kaikki/muut ilmottautumiset 7.6 mennessä

Lisätietoja kilpailijalle

Rajoitukset

Koiramäärää koskeva rajoitus
max 25 koiraa joista max 6 EVL
Etusija nimetyillä roduilla
Valkoisetpaimenkoirat

TOKOn rotumestaruussäännöt:

TOKO – Rotumestari:
TOKOn rotumestaruuden vie paras EVL-luokassa tuloksen tehnyt valkoinenpaimenkoira. Jos EVLluokassa ei jonakin vuonna synny tulosta, vie rotumestaruuden paras voittajaluokassa tuloksen
tehnyt valkoinenpaimenkoira. Koiran ohjaajan on lisäksi oltava Suomen valkoinenpaimenkoirayhdistyksen jäsen.

TOKO tulokas:
TOKOn tulokas tittelin voi saada sellainen valkoinenpaimenkoira, joka on aloittanut kisaamisen tokossa kyseisenä vuonna ja jonka ohjaaja on Suomen valkoinenpaimenkoirayhdistyksen jäsen.
Tulokas titteli jaetaan sille valkoisellepaimenkoiralle, joka tekee rotumestaruus toko-kisoissa parhaan tuloksen kyseisenä vuonna kisaamisen aloittaneista valkoisistapaimenkoirista. Ylemmän
luokan hyväksytty tulos voittaa aina alemman luokan tuloksen.

TOKO joukkuerotumestaruus:
Joukkue koostuu kahdesta alokasluokan ja kahdesta avoimen luokan koirakosta sekä kahdesta voittaja- tai erikoisvoittajaluokan koirakosta. Joukkueessa on oltava vähintään kolme koiraa, yksi
alokasluokassa ja yksi avoimessa luokassa sekä yksi voittaja- tai erikoisvoittajaluokassa. Lisäksi jokaisella joukkueella on oikeus ilmoittaa yksi varakoira alokasluokkaan ja avoimeen luokkaan sekä
yksi varakoira voittaja- tai erikoisvoittajaluokkaan. Tuloksiin lasketaan kolmen koirakon tulos: yhden alokasluokan ja yhden avoimen luokan koirakon tulos sekä yhden voittajaluokan tai erikoisvoittajaluokan koirakon tulos. Mikäli joukkuekilpailussa yhteispisteet menevät tasan joukkueiden kesken, ratkaisevat silloin
ensisijaisesti erikoisvoittajaluokan koirakoiden tulokset voittajan. Erikoisvoittajaluokan hyväksytty tulos voittaa aina voittajaluokan tuloksen pisteistä riippumatta. Mikäli yhdelläkään tasapisteisiin
päätyneellä joukkueella ei ole koirakkoa erikoisvoittajaluokassa, ratkaisee silloin voittajaluokan koirien tulos tasatilanteen. Myös vajaalla joukkueella osallistuminen on sallittua. Mikäli joukkuekisoissa on mukana vajaita joukkueita, käytetään kaikkien joukkueiden pistelaskussa
seuraavia kertoimia:
alokasluokka: 1
avoin luokka: 1,1
voittajaluokka: 1,2
erikoisvoittajaluokka: 1,3

Huom! Joukkueeseen saavat osallistua kaikki valkoisetpaimenkoirat, mutta rotumestaruustittelit
jaetaan vain valkoinenpaimenkoirayhdistyksen jäsenille!